Apotti-järjestelmä yhdistää sosiaali- ja terveydenhuollon tiedot

Apotti on maailman ensimmäinen asiakas- ja potilastietojärjestelmä, joka tuo perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon ja sosiaalihuollon tiedot yhteen järjestelmään ja samalla yhdenmukaistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluja ja toimintatapoja.

Apotti-järjestelmä mahdollistaa paremman terveyden, hyvinvoinnin ja tiedon tuottamisen. Se parantaa asiakas- ja potilasturvallisuutta sekä hoidon laatua ohjaamalla ammattilaisten toimintaa, parantamalla lääkitysturvallisuutta ja ennakoimalla riskitilanteita.

Järjestelmän kehittämisessä on ollut mukana yli 5 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista. Järjestelmää käyttää nykyään noin 45 000 sote-ammattilaista HUSin yksiköissä, Helsingissä sekä Vantaan ja Keravan hyvinvointialueella, eli noin 77 % kaikista Uudenmaan sote-ammattilaisista.

Maisa palvelee sote-palvelujen käyttäjiä

Apotti-järjestelmän asiakasportaali Maisa ja sen mobiilisovellus palvelevat sote-palveluja käyttäviä kansalaisia ja ovat heille näkyvin osa Apottia. Maisan kautta on mahdollista muun muassa kommunikoida sote-ammattilaisten kanssa, varata aikoja ja tarkastella omia potilas- ja asiakastietoja. Apotti-järjestelmään tehdyt kirjaukset ja tiedot siirtyvät soveltuvin osin Maisa-portaaliin.

Maisalla on jo yli 1,3 miljoonaa käyttäjää.

Lue lisää: https://www.apotti.fi/